Государственное учреждение образования "Ясли-сад № 11 г. Борисова"

Государственное учреждение образования "Ясли-сад № 11 г. Борисова"

телефон: 8017775 35 85
222514, Минская область, г.Борисов, ул.Н.Неман, дом 181

Игры

Гульня  "Выкладзі з палачак"

Мэта: Практыкаваць дзяцей у самастойных пошуках шляхоў складання постацяў  на аснове папярэдняга абдумвання ходу рашэння.

 Матэрыял:  наборы лічальных палачак, малюнкі сілуэтаў электрапрыбораў.

Правілы гульні: скласці  з лічыльных палачак контур прадмета ў

адпаведнасці  з  прапанаваным  сілуэтам,  прыдумаць   загадкі  па

пераўтварэнні постаці.

Ход гульні.

 Выхавацель.  Разглеце  малюнак - на што гэта падобна? (Гэта

лямпа).  Тата гэтых дзяцей ніяк не можа адрамантаваць гэту лямпу.

Дапамажыце яму, правільна размясціць элементы  з  лічыльных палачак.

(Выконваюць дзеці разам).

- Цяпер кожны з вас можа выбраць сабе   лямпу, якая яму спадабалася  Паказвае сілуэты  розных відаў лямп: Назавіце іх.

Дзеці.  Таршэр, бра, люстра, настольная лямпа, ліхтар і інш.

 Выхавацель ;Кожны з вас выбраў адзін з гэтых сілуэтаў.  Вырашыце

спачатку, з якіх геаметрычных фігур ён складаецца? затым самастойна выкладзеце такую ж лямпу   з лічальных палачак.

Лямпачка.  Малайчыны, дзеці! Якія розныя і прыгожыя лямпы ў вас

атрымаліся!  Сярод іх ёсць і новыя - эканамічныя лямпачкі. А вось

дзядуля і бабуля Ані і Янкі не змяняюць старыя лямпачкі  на

новыя энергазахавальныя. Дзеці, як вы думаеце, чаму?   Давайце паспрабуем пераканаць  дзядулю і бабулю дзяцей у

неабходнасці замяняць старыя лямпачкі.  

 ГУЛЬНІ ВАДЗЯШЫ.

Гульня "Чацвёрты лішні"

Мэта: вучыць аб'ядноўваць словы ў адзінае паняцце шляхам выключэння слова, якое не адносіцца да гэтага паняцця; развіваць хуткасць  разумовай дзейнасці.

Правілы гульні:

Назваць толькі адно слова, якое не адпавядае агульнаму паняццю. 

Ход гульні

 Выхавацель перад гульнёй праводзіць кароткую гутарку, удакладняючы значэнне слоў: электрычнасць, вадаправод, энергазахаванне. Затым гаворыць:

- Дзеці, важнае значэнне для кожнага з нас набылі правілы эканоміі і беражлівасці. Пра гэта мы будзем памятаць самі і расказваць  сваім сябрам і бацькам. Для таго каб вучыць іншых быць эканомнымі і беражлівымі, мы павінны быць самі беражлівымі.

 Гульня "Чацвёрты лішні"

Вогнішча - запалка - электрычная лямпа - бот

Раўчук - вадаправодны кран - возера - рака

Пральная машына - венік - халадзільнік - пыласос

Мыццё -купанне - мыццё бялізны - чханне

Ток - электрычная лямпа - газавая лямпа - свечка

Адказы: бот, вадаправодны кран, венік, чханне, ток

Выйграе той, хто не памыляецца.

РУХОМЫЯ ГУЛЬНІ:

Гульня "Хто першы зачыніць кран і паставіць лічыльнік"

Мэта:замацоўваць  уяўленні  дзяцей  пра  спосабы  эканоміі вады,

стымуляваць  развіццё разумовых лагічных аперацый,развіваць спрыт, хуткасць.

Матэрыял: паласа перашкод, вентылі  з канструктара, "лічыльнікі"

Правілы гульні:дзяцей дзеляць на дзве   каманды. Дзеці ў 2-х камандах, пераадольваючы паласу перашкод, дабягаюць да вентыляў з канструктара, закручваюць і бяруць "лічыльнікі" - бягуць з імі да сваёй каманды.

Гульня "Хто першы ўцепліць вокны"

Мэта:замацоўваць  уяўленні  дзяцей  пра  спосабы  эканоміі цяпла ў доме і практычныя ўменні па ўцяпленні вокан,стымуляваць  развіццё разумовых лагічных аперацый,развіваць спрыт, хуткасць, акуратнасць.

Матэрыял: на сталах рамкі з кардона - "вокны" палоскамі паперы, клей, пэнзлік, анучка, цыратка

 Правілы гульні:Дзеці ў дзвюх камандах   спаборнічаюць. Абклейваюць   на сталах рамкі з кардона - "вокны" палоскамі паперы.

Гульня "Размяркуй смецце па колеры бака"

Мэта:замацоўваць  уяўленні  дзяцей  пра  спосабы  сарціроўкі смеця і практычныя уменні размяркоўваць яго ,стымуляваць  развіццё разумовых лагічных аперацый,развіваць спрыт, хуткасць, акуратнасць.

Матэрыял:

Правілы гульні:

Гуляюць па чатыры іграка. Кожны ігрок збірае смецце ў свой бак.

Гульня “Нельга, трэба"

Мэта: замацоўваць веды дзяцей пра спосабы эканоміі і беражлівасці ў прапанаваных да  абмеркавання сітуацый; развіваць устойлівую ўвагу спосабам выбару правільных меркаванняў і суправаджэнні адпаведных рухаў; развіваць маўную актыўнасць пасродкам доказу кожнай сітуацыі.

 Правілы гульні: Хто заўважыць правільнае меркаванне - пляскае ў ладоні  і тлумачыць сэнс меркавання. Хто заўважыць няправільнае меркаванне - тупае нагамі і тлумачыць меркаванне.

Гульнявыя дзеянні:

Дзеці выбіраюць правільныя ці няправільныя меркаванні і выконваюць у адпаведнасці з правіламі руху (пляскаюць у ладоні  ці тупаюць нагамі), тлумачаць свой выбар.

Ход гульні

Выхавацель: тлумачыць правілы гульні , а затым прапануе праблемныя сітуацыі.  

1.      Можна ўключаць і дакранацца да электрапрыбораў мокрымі рукамі…

2.      Можна гуляць з уключанымі электрапрыборамі…

3.      Трэба адыходзячы выключаць электрапрыборы…

4.      Можна садзіцца блізка да ўключанага  тэлевізара..

5.      Марына з сястрычкай Ленай глядзелі па тэлевізары клуб "Дысней". Калі скончыліся мультфільмы, дзяўчынкі задумалі гульню са сваімі любымымі лялькамі. Няхай тэлевізар працуе далей, ён жа ім не перашкаджае гуляць…

6.      На дзень нараджэння да Андрэя прыйшлі сябры. Старэйшая сястра час ад часу заходзіла на кухню, дзе ўвесь час гарэла святло, каб узяць які –небудь пачастунак. Няхай гарыць святло заўсёды ў кухні, трэба ўключыць яшчэ і на калідоры.

Пры паўторным правядзенні гульні колькасць сітуацый і выказванняў павялічваецца.

Версия сайта для слабовидящих